Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ekologie bez celofánu aneb tvarohový byly minulý týden…

Tak nevím - možná, že opravdu  nevím roupama coby (jak říkává moje maminka).

 Když jsem si v lednu šla do obchodu se zahradnickými potřebami koupit zeminu pro pokojové kytky a uslyšela: „Paní, prosím Vás, v lednu se přece kytky nepřesazují,“, tak jsem si říkala, asi mají pravdu a to, že moji fialku obsadili mrňaví žrouti a já ji chtěla přesezením zachránit, je asi fakt na leden dost netradiční. Smířila jsem se s tím,  že v lednu zeminu v obchodě nemají.  Trošku na rozpacích jsem už ale byla minulý týden, kdy jsem chtěla na návštěvě  udělat radost kytičkou. V květinářství mi padly do oka pěkné petrklíče, přikoupila jsem proutěný obal, ale stále mi do krásy něco chybělo….“ a prosím Vás zabalte mi je do celofánu“ – představa celofánového efektu byla přesně tou chybějící  třešinkou na dortu.  

„Paní, prosím Vás, celofán?  a co ekologie?  - buďme šetrní k přírodě, fakt trochu ekologie do života,“  dostala jsem ráznou odpověď na svou celofánovou žádost. S vyraženým dechem jsem očima přejela desítky uřezaných kytek, které se do Prahy trmácely přes půl Evropy – jistě ekologicky. S vyraženým dechem jsem kvíkla: „Pečlivě  třídím odpad, každý  rok sázím v  lese nové stromečky“  (až mě zabolely puchýře z minulého sázení) a ………na víc jsem už neměla vzduch. Když jsem ho chytila a chtěla pokračovat ve výčtu svého ekologického chování, tak v tom jsem v koutě prodejny uviděla v celofánu zabalené hortenzie …. „ a tady máte hortenzie taky v celofá……“ , to už jsem měla zabalené petrklíče v ekologickém papíru a s provinilým výrazem jsem si odnášela cenu Ropáka za nákup v květinářství.

 Ale tohle pondělí mě dostalo. Nevím jak u vás, ale v naší rodině někdo  buchty jen s meruňkovou náplní, někdo jí všechna plnění krom máku a  někdo zas nemusí oříšek…. takže když nakupuji, šrotujeme mi v hlavě sudoku, co komu koupit, abych domů nepřinesla špatně nadité pečení ….. V pondělí jsem zase sudokovala v pekárně a k povidlové buchtě jsem poprosila …. „A, prosím, dvě tvarohové“ To jsem nevěděla, že tato věta je spouštědlem pro litanie……….

„Minuléééj tejdééén jsem měla tvárohovýýý a  všiiiichni chtěli povidlovýýý, tak jsem tenhle tejdéééén  vobjednala povidlový a zas všichni chtěj tvarohový. Taká já nevim, co mám dělat…….“, hrnulo se na mě z pozapultu.

 „Ale já jsem si minulý týden koupila ty tvarohový a  protože chutnaly, tak bych je vzala zase“, hájím se za nákup z minulého týdne. „Já bych ráda  obě náplně“,  odvážně  pípnu a v duchu jsem dosadila do sudoku – povidla pro mě, tvaroh pro dceru, oříšek  pro…..

A v tom se urodil geniální nápad, o který jsem se podělila s paní prodavačkou:  „Tak objednejte obě náplně a máte to snadnější než odhadovat chutě zákazníků na ten který týden“, a rychle jsem  prchala z obchodu opět s proviněním, že si vymýšlím nemožné. Kdo to kdy viděl, aby v obchodě byly na výběr jak tvarohové tak povidlové buchty, že ?

 

…a  nebo prostě jen prodávající místo, aby řekli nemáme a možná nabídli náhradu, se snaží v zákazníkovi vyvolat pocit viny, za své požadavky. Tak nevím, jestli jsem neekologická, rozmarná ženská, která chce zeminu v lednu, kytku v celofánu a buchty jak s povidlovou tak i s tvarohovou náplní  - nebo možná, že chodím do obchodů, které jsou zařazeny do programu: Připomeňte si, jak se nakupovalo v osmdesátých létech minulého století…..

  

Autor: Marie Heřmánková | středa 19.3.2008 10:31 | karma článku: 34,46 | přečteno: 3896x
  • Další články autora

Marie Heřmánková

Splnil se mi jeden z mých životních snů

Už dlouho jsem se těšila, že budeme chodit do ZOO s vnoučátkem. Ale budoucí matka našich vnoučat studovala a studovala, a následně trávila spoustu času v laboratoři s kmenovými buňkami.

15.7.2020 v 7:00 | Karma: 19,92 | Přečteno: 653x | Diskuse| Ona

Marie Heřmánková

Jak jsem potkala úchyla

Zaspala jsem, sotva to stíhám na čas do práce, prohýbám se pod těžkou taškou, tramvaj narvaná. Stojím namačkaná u dveří a tvářím se jak sto čertů, v obličeji mám veškeré utrpení světa. Jsem nešťastná chudinka.

10.9.2018 v 8:21 | Karma: 22,07 | Přečteno: 1502x | Diskuse| Společnost

Marie Heřmánková

Taky řešení! Snad z toho horka.

Jedu z práce večerní poloprázdnou tramvají. Sedám si k okýnku, místo vedle mne je volné. V hlavě přemítám o dnešním dnu, o horku... těžkopádnost letního podvečera

26.6.2018 v 9:57 | Karma: 28,53 | Přečteno: 1041x | Diskuse| Společnost

Marie Heřmánková

Stárnout jako techniky se nebojící jedinec

Už před lety jsem si řekla, že budu stárnout jako techniky se nebojící jedinec. Pamatuji si, jak jsem v dětství nechápala naši sousedku, když si neuměla pustit televizi vypínačem (o dálkových ovladačích neměl nikdo ani ponětí),

28.5.2018 v 8:57 | Karma: 7,98 | Přečteno: 364x | Diskuse| Společnost

Marie Heřmánková

Knedlíková charita

Protože jsem člověk velmi snadno podléhající emocím a soucitu a totálně důvěřivý, řekla jsem si už hodně dávno, že se k různým charitám postavím s chladnou hlavou, selským rozumem a životaschopnou taktikou.

3.9.2016 v 17:00 | Karma: 19,27 | Přečteno: 586x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

Arcon Personalservice GmbH
Instalatér do Německa

Arcon Personalservice GmbH

nabízený plat: 75 260 - 90 320 Kč

  • Počet článků 31
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1327x
žena, matka, manželka, dcera, sestra.....