Když na výlet, tak vláčkem…

domluvený sobotní výlet proběhl tak,  jak měl – návštěva  hradu, dobrý oběd, prohlídka kláštera, sluníčko, zmrzlina, pohledy ….. a jedeme domů.

Mám vytisknuté jízdní řády vlaků, vybrala jsem si spoj, kde se nemusí přestupovat.  Na nádraží trochu váhám, jestli  vlak na zastrčené koleji je ten správný a protože vlaky moc nejezdím, raději se jdu zeptat do otevřených dveří nádražní kanceláře.

„ Prosím vás, ten vlak na Prahu v 18,02 přijede ?“

„Ne, na Prahu jede až za půl hodiny.“

„ A co ten vlak, co stojí tak trochu mimo?“

„ To je soukromý dopravce, tam vám neplatí jízdenky Českých drah a za chvíli odjíždí….“

… úprkem se ženeme přes koleje a mně se v hlavě propojuje – že je to ten můj vybraný spoj, u kterého jsem přehlédla, že je soukromý…..,  tak proto ho nehlásili nádražním rozhlasem jako ty předchozí, a tak  nám mále ujel….. a taky že předem zakoupený zpáteční lístek tam neuplatním…

Ale to už  nám průvodčí otevírá dveře vagónu a s dcerou Bárou  nastupujeme.  Kde jsem se to ocitly? Vnitřek vagónku vypadá jak z dávných časů – okna se stahují kličkou a příjemný pan průvodčí nám nabízí občerstvení, pohledy, vypráví o skupině nadšenců - milovníků železnice - Klubu železničních cestovatelů, kteří provozují některé linky- jako třeba tuto z Kácova do Prahy v sobotní letní podvečery. Ve vlaku jedeme jen samy dvě a náležitě si to užíváme. Vůbec nám nevadí, že jsme nevyužily předplacený zpáteční lístek a musely znovu zaplatit. Takové pohodové zakončení výletu jsme ani nečekaly. Spíš jsme se psychicky připravovaly na  plný vlak, kde třeba nenajdeme ani místo k sezení, kde budou křičet dovádějící  děti,  vtipkovat alkoholem posílení výletníci, poštěkávat pobíhající pejsci a nepříjemně vysokým tónem pískat zářivkové osvětlení a o všudypřítomné špíně ani nemluvě– přesně tak jako v ranním vlaku. Samozřejmě, že s tím vším se musí počítat, když člověk jede hromadnou dopravou, ale pohodička návratového soukromého vlaku nás velmi příjemně překvapila, a když nás strojvůdce pozval na kouknutí se do řídící kabiny, kdy jsme viděly ubíhat koleje přímo před sebou,  tak se  zakončení výletu  vydařilo  nad všechna naše očekávání.

(foto použito z pohledu www.saxi.cz a www.kzc.cz)

Autor: Marie Heřmánková | úterý 24.6.2008 10:12 | karma článku: 13,70 | přečteno: 1543x

Marie Heřmánková

Splnil se mi jeden z mých životních snů

Už dlouho jsem se těšila, že budeme chodit do ZOO s vnoučátkem. Ale budoucí matka našich vnoučat studovala a studovala, a následně trávila spoustu času v laboratoři s kmenovými buňkami.

15.7.2020 v 7:00 | Karma: 19,92 | Přečteno: 653x | Diskuse| Ona

Jak jsem potkala úchyla

Zaspala jsem, sotva to stíhám na čas do práce, prohýbám se pod těžkou taškou, tramvaj narvaná. Stojím namačkaná u dveří a tvářím se jak sto čertů, v obličeji mám veškeré utrpení světa. Jsem nešťastná chudinka.

10.9.2018 v 8:21 | Karma: 22,07 | Přečteno: 1502x | Diskuse| Společnost

Marie Heřmánková

Taky řešení! Snad z toho horka.

Jedu z práce večerní poloprázdnou tramvají. Sedám si k okýnku, místo vedle mne je volné. V hlavě přemítám o dnešním dnu, o horku... těžkopádnost letního podvečera

26.6.2018 v 9:57 | Karma: 28,53 | Přečteno: 1041x | Diskuse| Společnost

Marie Heřmánková

Stárnout jako techniky se nebojící jedinec

Už před lety jsem si řekla, že budu stárnout jako techniky se nebojící jedinec. Pamatuji si, jak jsem v dětství nechápala naši sousedku, když si neuměla pustit televizi vypínačem (o dálkových ovladačích neměl nikdo ani ponětí),

28.5.2018 v 8:57 | Karma: 7,98 | Přečteno: 364x | Diskuse| Společnost

Knedlíková charita

Protože jsem člověk velmi snadno podléhající emocím a soucitu a totálně důvěřivý, řekla jsem si už hodně dávno, že se k různým charitám postavím s chladnou hlavou, selským rozumem a životaschopnou taktikou.

3.9.2016 v 17:00 | Karma: 19,27 | Přečteno: 586x | Diskuse| Ostatní

Volby by v březnu podle Medianu vyhrálo ANO. TOP 09 vypadává, posilují malé strany

24. dubna 2024  6:22,  aktualizováno  6:32

Podle nejnovějšího volebního modelu Median by se v březnu do Sněmovny dostalo pět stran a hnutí. V...

Balík pomoci pro Ukrajinu či Izrael schválil Senát USA. Zbývá už jen Bidenův podpis

24. dubna 2024  6:24

Americký Senát schválil balík s pomocí pro Ukrajinu, Izrael či Tchaj-wan v hodnotě 95 miliard...

Soud potrestá brutální útok na dívku, bodnutá do krku skončila v pytli v lese

24. dubna 2024

Krajský soud v Plzni dnes vynese rozsudek nad devatenáctiletým Ukrajincem Viktorem Veselovským,...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schvaluje vláda

24. dubna 2024  5:25

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

žena, matka, manželka, dcera, sestra.....