Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Vánoční divadelní divák

Ráda chodím do divadla  - voní mi. Táta ochotničil celý život a babička mi často nadšeně vyprávěla jak, když se v Praze učila na švadlenu, chodila do Národního divadla až tam nahoru, kam se prodávaly laciné lístky na stání…..

Snažím se dostat  do divadla alespoň jednou za měsíc.  Jsem laik, představení si vybírám namátkou,  takže někdy bych odešla po prvních 15 minutách a  někdy mi představení utkví v paměti na hodně dlouho. Tak nějak vyplynulo, že jsem na letošní vánoční svátky koupila  lístky do Národního divadla na klasiku, která pohladí svátečně naladěnou duši. Krásné šatičky, slavnostní rozpoložení, těšení se na klasický kus, který nezklame. A hlavně budeme odpočatí, žádné sprintem z práce do divadla a po skončení rychle zpátky domů dohnat resty. Vánoce zpomalí plynutí času a dovolí užívání si. Už sedíme  načančaní na svých sedadlech, obdivujeme  Hynaisovu oponu a pak už jsou středem pozornosti herecké výkony. Klobouk dolů, co  postava to známé jméno, i když je slyšet šepot – to je ten Olda Farský z Ulice a víš, tohle je ten doktor z Velmi křehkých vztahů,  no přeci ten, jak vyšetřují jeho smrt a tamten, tak ten se rozvedl s tou, co vyhrála StarDance a vzal si tu, jak s ní hrál v Ordinaci…..  tak nějak to k tomu patří, ani já nejsem jiná.  Trochu mi chybí, že se během představení netleská – třeba když se povede nějaký výstup. Cítím, že  komunikace mezi jevištěm a hledištěm jde  jen jedním směrem – od herce k divákovi. Připomenu si nedávný televizní pořad, ve kterém si známý herec  trochu postěžoval, že hrát pro vánočního přejedeného diváka je hrozně těžké. Co mě ale překvapuje je, jak přejedený vánoční divák je o  přestávce dravý jako štika v řece, úprkem a s ostrými lokty běží k baru a s výkřiky, džus za takovýhle peníze nechci, se zase žene hlava nehlava  zpět proti proudu příchozích či po skončení představení bezohledně  prchá do šatny, aby byl první.  Zlatým hřebem je skupinka, která  při čekání na šatnu nahlas komentuje své okolí jakoby ostatní byli hluší. Takže paní, na kterou ukazují a nahlas si povídají o jejím slušivém kostýmku, neví, jestli se má přidat k jejich debatě či dělat, že neslyší.

Že se takhle k sobě  chováme v přeplněné tramvaji či frontě v samošce, mě už ani nepřekvapuje. Chápu všednodenní stresy, které není v naší moci uhlídat, ale že o Vánocích v Národním divadle, kdy se oblečeme do svátečních šatů  a nálady, si zapomeneme obléknout základy slušného chování, mě docela mrzí.

Foto použito z http://foto.mapy.cz/3210-Narodni-divadlo, autor snímku - drbic

Autor: Marie Heřmánková | sobota 3.1.2009 14:09 | karma článku: 12,59 | přečteno: 856x
  • Další články autora

Marie Heřmánková

Splnil se mi jeden z mých životních snů

Už dlouho jsem se těšila, že budeme chodit do ZOO s vnoučátkem. Ale budoucí matka našich vnoučat studovala a studovala, a následně trávila spoustu času v laboratoři s kmenovými buňkami.

15.7.2020 v 7:00 | Karma: 19,92 | Přečteno: 653x | Diskuse| Ona

Marie Heřmánková

Jak jsem potkala úchyla

Zaspala jsem, sotva to stíhám na čas do práce, prohýbám se pod těžkou taškou, tramvaj narvaná. Stojím namačkaná u dveří a tvářím se jak sto čertů, v obličeji mám veškeré utrpení světa. Jsem nešťastná chudinka.

10.9.2018 v 8:21 | Karma: 22,07 | Přečteno: 1502x | Diskuse| Společnost

Marie Heřmánková

Taky řešení! Snad z toho horka.

Jedu z práce večerní poloprázdnou tramvají. Sedám si k okýnku, místo vedle mne je volné. V hlavě přemítám o dnešním dnu, o horku... těžkopádnost letního podvečera

26.6.2018 v 9:57 | Karma: 28,53 | Přečteno: 1041x | Diskuse| Společnost

Marie Heřmánková

Stárnout jako techniky se nebojící jedinec

Už před lety jsem si řekla, že budu stárnout jako techniky se nebojící jedinec. Pamatuji si, jak jsem v dětství nechápala naši sousedku, když si neuměla pustit televizi vypínačem (o dálkových ovladačích neměl nikdo ani ponětí),

28.5.2018 v 8:57 | Karma: 7,98 | Přečteno: 364x | Diskuse| Společnost

Marie Heřmánková

Knedlíková charita

Protože jsem člověk velmi snadno podléhající emocím a soucitu a totálně důvěřivý, řekla jsem si už hodně dávno, že se k různým charitám postavím s chladnou hlavou, selským rozumem a životaschopnou taktikou.

3.9.2016 v 17:00 | Karma: 19,27 | Přečteno: 586x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

  • Počet článků 31
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1327x
žena, matka, manželka, dcera, sestra.....