Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Lapač snů .... a taky o jednom splněném

Už je to docela dávno. Tenkrát, stejně jako dneska, se šíleným tempem blížily Vánoce: Bloudím ulicemi, rozhlížím se po výlohách a mozek  mi šrotuje, čím udělat radost své dceři – k velkému dárku ještě nějakou maličkost pro potěšení. Nalákal mě ethno obchůdek. Je plný roztomilých zbytečností, nad hlavou se mi pohupuje lapač snů.

 Omotaný dřevený kruh, na kterém jsou zavěšeny talismany odhánějící zlé sny a vábící sny příjemné. Tak tohle je přesně to, co hledám. Zařízení na krásné sny stojí  dvě stě  korun. Zdá se mi to docela dost, za pár korálků, trochu dřeva a tři péra ze slepice. Jsem holka šikovná, udělám pro svou Báru lapač vlastníma rukama. Tetelím se radostí. Následující dny vymýšlím postup, jak na to. V galanterii objevuji kulatý dřevěný rámeček  na vyšívání. Stojí osmdesát korun.  U stánku s korálky mi poradí zvláštní pérovací lykrovou nit, ještě nakupuji jednobarevné korálky i korálkové talismany. Tak ty budou odhánět zlé sny a vábit ty pěkné, pro mou holčičku. Platím přes pět set korun. Následujících čtrnáct pozdních večerů si kazím oči navlékáním korálků. Stále se mi zašmodrchávají talismany a nervy. Korálky jsou po celém bytě. Velmi nenápadné! Konečně, dílo, které bylo několikrát vzteky mrštěno do kouta, je hotovo. Sice se mi nepodařilo vyrobit jej levněji, vyšel asi 5x draž, ale zase je 5 x krásnější než ten v obchodě. Jsem na něj hrdá, rukodělné dárky jsou nejlepší. Jen aby bylo mé rukodílo oceněno. Z tohoto důvodu volím taktiku zapomenutého ranního dárku.

Teď musím trochu odbočit a vysvětlit, co to je zapomenutý ranní dárek. Jako malá holky jsem vždy ráno po Štědrém večeru běžela ke stromečku a bedlivě zkoumala, jestli tam nezbyl nějaký dáreček. Dáreček, který jsem večer přehlédla. Nikdy nezbyl...... Pak jsem se stala matkou a chtěla jsem si tento sen splnit prostřednictvím své dcery. Když byly Báře asi tři roky, tak jsem v noci po štědrovečerním nadílení jsem vsunula pod stromeček jeden dáreček. Ráno jsem Báru pobízela, běž se podívat, jestli jsi večer našla všechny dárky. Očekávala jsem, reakci, na kterou jsem já  čekala celé své dětství – Opravdu, je tam jeden zapomenutý dárek. Ale Bára mě překvapila. Přiběhla a s radostí volala: „Já jsem věděla, že jste na mě nezapomněli.“ Bylo to v době, kdy ještě věřila, že dárky přináší Ježíšek. „ Víš mami,“ řekla mi, „ já jsem byla smutná, že všechny dárky byly od Ježíška a od tebe a táty  jsem nic nedostala.“ Přiznám se, že mě dostala. Já i manžel jsme se tak snažili, aby uvěřila, že přiletěl Ježíšek (nahrávání zvonění, otevřené okno….), až jsme zapomněli, že některé dárky by měly být také od nás. Takže naše reputace byla zachráněna. Ale tradici ranních dárků dodržuji dál.

Tak a zpět k lapači krásných nočních zážitků. Správně! Lapač byl  zapomenutým ranním dárkem. A již po několik let zahání Báře ošklivé sny a láká ty příjemné. A její matka se  stále tu a tam  snaží některé sny uskutečňovat.  

Autor: Marie Heřmánková | pondělí 17.12.2007 10:21 | karma článku: 13,07 | přečteno: 1352x
  • Další články autora

Marie Heřmánková

Splnil se mi jeden z mých životních snů

Už dlouho jsem se těšila, že budeme chodit do ZOO s vnoučátkem. Ale budoucí matka našich vnoučat studovala a studovala, a následně trávila spoustu času v laboratoři s kmenovými buňkami.

15.7.2020 v 7:00 | Karma: 19,92 | Přečteno: 653x | Diskuse| Ona

Marie Heřmánková

Jak jsem potkala úchyla

Zaspala jsem, sotva to stíhám na čas do práce, prohýbám se pod těžkou taškou, tramvaj narvaná. Stojím namačkaná u dveří a tvářím se jak sto čertů, v obličeji mám veškeré utrpení světa. Jsem nešťastná chudinka.

10.9.2018 v 8:21 | Karma: 22,07 | Přečteno: 1502x | Diskuse| Společnost

Marie Heřmánková

Taky řešení! Snad z toho horka.

Jedu z práce večerní poloprázdnou tramvají. Sedám si k okýnku, místo vedle mne je volné. V hlavě přemítám o dnešním dnu, o horku... těžkopádnost letního podvečera

26.6.2018 v 9:57 | Karma: 28,53 | Přečteno: 1041x | Diskuse| Společnost

Marie Heřmánková

Stárnout jako techniky se nebojící jedinec

Už před lety jsem si řekla, že budu stárnout jako techniky se nebojící jedinec. Pamatuji si, jak jsem v dětství nechápala naši sousedku, když si neuměla pustit televizi vypínačem (o dálkových ovladačích neměl nikdo ani ponětí),

28.5.2018 v 8:57 | Karma: 7,98 | Přečteno: 364x | Diskuse| Společnost

Marie Heřmánková

Knedlíková charita

Protože jsem člověk velmi snadno podléhající emocím a soucitu a totálně důvěřivý, řekla jsem si už hodně dávno, že se k různým charitám postavím s chladnou hlavou, selským rozumem a životaschopnou taktikou.

3.9.2016 v 17:00 | Karma: 19,27 | Přečteno: 586x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Íránský prezident je po smrti, potvrdila televize. Našly se trosky vrtulníku

20. května 2024  6:24,  aktualizováno  7:07

Íránský prezident Ebrahím Raísí a ministr zahraničí Hosejn Amírabdolláhján zemřeli při nedělní...

Bouřky, déšť i slunce. Teploty ke konci týdne vyšplhají až k 25 stupňům

20. května 2024  6:31

Počasí v Česku bude proměnlivé. Podle meteorologů během týdne se vyskytnou bouřky a déšť, vysvitne...

ANALÝZA: Válečný kabinet se sype kvůli zájmům Netanjahua

20. května 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v Izraeli Po protestu ministra obrany se přidal i člen válečného kabinetu Benjamin Ganc. Chtějí od Netanjahua...

Rušte dětská lůžka, vybízí pojišťovna špitály. Ve hře jsou denní stacionáře

20. května 2024

Premium Pediatrů je málo, dětských oddělení moc a ne všechna využita. Všeobecná zdravotní pojišťovna (VZP)...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 31
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1327x
žena, matka, manželka, dcera, sestra.....