Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Historie prostředního přechodu pro chodce v pražské Resslově ulici

aneb lidem je třeba nechat volnost k dělání  dobrých skutků než je svazovat pravidly, která je jim dáno od přírody porušovat.  

Minimálně dvakrát denně musím přecházet auty svištící Resslovku - tedy někdy i auty stojící Resslovku. Původně se ulice dala přejít podle pravidel silničního provozu jen na jejích koncích (semafory na nábřeží a nebo podchod stanice metra).  Ale  mně se to jako naschvál nejvíc hodí přesně uprostřed. Když jsem měla pocit, že mám odvážný den a k tomu, když nastal okamžik „O“, což znamená, že auta  směrem od Karláku stála v koloně na  červenou semaforu na  nábřeží, auta z nábřeží  byla odjetá a nová várka stála taky na tu červenou na nábřeží, tak se s trochou štěstí dalo přeběhnout a ušetřit čas, který zabralo docházení na semafory.

Po čase někdo hodně chytrý a všímavý postavil na mém potřebném místě přechod pro chodce. Zatím bez semaforu a já si připadala jak v Jiříkově vidění, protože auta se najednou začala předhánět,  které mě pustí přejít. Já zvyklá počkat na okamžik O, kdy je toto místo na  dvě – tři minutky volné a uzpůsobené k přejití, si vychutnávala rytířství řidičů, kteří s úsměvem zastavovali a dávali chodcům  možnost bezpečně přejít přes přechod. No idylka netrvala dlouho. Za nějaký čas  na přechod přibyl semafor a najednou tudy asi začali jezdit jiní řidiči, protože místo soutěžení v tom, kdo zastaví a umožní chodcům přejít, tak začali závodit v jiné disciplíně a to, kdo projede na červenou – a tedy rozuměj na chodcovu zelenou.

Nejsem proti semaforu, má tu své opodstatnění – stejně jako policisté kolem osmé hodiny ráno, protože je zde několik škol včetně základní, a je třeba dát přecházení řád. Ale jen mě překvapilo nebo spíš se mi potvrdilo, že lidem je třeba nechat volnost k dělání  dobrých skutků než je svazovat pravidly, která je jim dáno od přírody porušovat.  Takže já  jsem teď při přechází Resslovky ještě pozornější, protože spoléhat se a to, že mám na semaforu zelenou se rovná poznat jak bolí setkání s plechy účastníka závodu v porušování předpisů.

 (foto staženo z www. jadrny.com)

Autor: Marie Heřmánková | pátek 25.1.2008 9:34 | karma článku: 13,65 | přečteno: 1323x
  • Další články autora

Marie Heřmánková

Splnil se mi jeden z mých životních snů

Už dlouho jsem se těšila, že budeme chodit do ZOO s vnoučátkem. Ale budoucí matka našich vnoučat studovala a studovala, a následně trávila spoustu času v laboratoři s kmenovými buňkami.

15.7.2020 v 7:00 | Karma: 19,92 | Přečteno: 653x | Diskuse| Ona

Marie Heřmánková

Jak jsem potkala úchyla

Zaspala jsem, sotva to stíhám na čas do práce, prohýbám se pod těžkou taškou, tramvaj narvaná. Stojím namačkaná u dveří a tvářím se jak sto čertů, v obličeji mám veškeré utrpení světa. Jsem nešťastná chudinka.

10.9.2018 v 8:21 | Karma: 22,07 | Přečteno: 1502x | Diskuse| Společnost

Marie Heřmánková

Taky řešení! Snad z toho horka.

Jedu z práce večerní poloprázdnou tramvají. Sedám si k okýnku, místo vedle mne je volné. V hlavě přemítám o dnešním dnu, o horku... těžkopádnost letního podvečera

26.6.2018 v 9:57 | Karma: 28,53 | Přečteno: 1041x | Diskuse| Společnost

Marie Heřmánková

Stárnout jako techniky se nebojící jedinec

Už před lety jsem si řekla, že budu stárnout jako techniky se nebojící jedinec. Pamatuji si, jak jsem v dětství nechápala naši sousedku, když si neuměla pustit televizi vypínačem (o dálkových ovladačích neměl nikdo ani ponětí),

28.5.2018 v 8:57 | Karma: 7,98 | Přečteno: 364x | Diskuse| Společnost

Marie Heřmánková

Knedlíková charita

Protože jsem člověk velmi snadno podléhající emocím a soucitu a totálně důvěřivý, řekla jsem si už hodně dávno, že se k různým charitám postavím s chladnou hlavou, selským rozumem a životaschopnou taktikou.

3.9.2016 v 17:00 | Karma: 19,27 | Přečteno: 586x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Tahač s tankem a osobák zastavily, kamion už ne. Nehodu u Bohumína nepřežil člověk

4. května 2024  9:48,  aktualizováno  10:12

Při nehodě tří aut zemřel na dálnici D1 mezi Bohumínem a Polskem jeden člověk. Další má těžké...

Ňadra ze všech úhlů. Benátky vystavují nadčasovou a kdysi cenzurovanou krásu

4. května 2024  10:08

Jaké je jedno z nejranějších a nejtrvalejších témat v umění – a zároveň jedno z nejvíce...

Ukrajinista: Zelenskyj podporu ztratil, jeho lidé překračují ústavní rámec

4. května 2024

Vysíláme Na pozadí války začíná západní veřejnost se stále většími obavami sledovat domácí politickou...

Nových případů HIV za první čtvrtletí v Česku přibylo, část tvoří cizinci

4. května 2024  9:57

Nových případů infekce HIV v Česku bylo v prvním čtvrtletí 74, což je více než loňských 66 a...

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....

  • Počet článků 31
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1327x
žena, matka, manželka, dcera, sestra.....