Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Daňová a jiná zaokrouhlování

aneb je tu čas vyplňování daňového přiznání

Abych něco pochopila, musím pochopit logiku věci a vědět k čemu to prakticky využiji. Když jsme ve 4. třídě základní školy probírali zaokrouhlování – nepochopila jsem.  Nenašla jsem odpověď na otázku k čemu mi to bude. Od té doby jsem si horko těžko pamatovala pro jiné jednoduchou poučku, kam se co zaokrouhluje. Naštěstí během studií se často tato látka nevyskytovala  a když mi v písemce z matematiky  vyšel výsledek na pět desetinných čísel, bylo to stejně blbě, ať jsem zaokrouhlovala směrem nahoru či dolu. Bylo–li třeba zaokrouhlovat v životě, zaokrouhlovala jsem podle selského rozumu. Pět a půl rohlíku na snídani jsem zaokrouhlila na sedm, aby bylo dost a kdyžtak zbude na strouhánku. Směrem dolů jsme zaokrouhlovala třeba  při cvicích na břišní svaly – takže z tří sérií po 20, zbyly  dvě po 15.

Daňové přiznání si děláme s manželem sami. Začátkem února začneme snášet na hromádku různé formuláře, kdy ten  růžový z finančního úřadu vůbec není sladký. Když jsou všechny podklady  a potvrzení na hromádce, tak jeden víkend místo křížovek vyplňujeme okénka ve formulářích. Protože úřady nechtějí, abychom zakrněli, každý rok je daňová tajenka jiná. Nejde opisovat z loňska a jen doplňovat aktuální čísla – jak by se nám líbilo.  Řádky se různě prohazují, obměňují, mizí a objevují se úplně nové. K  tomu všemu je třeba sledovat v přiložených informací pokyny k zaokrouhlování. A to si pokaždé vzpomenu, že poučka ze 4. třídy je úplně na nic. Zdravotní pojišťovna zaokrouhluje na celé koruny nahoru a  finanční úřad na celá sta dolů. Prostě stejná poučka, ke které jsem dospěla s rohlíky a cviky na břišní svaly –  zaokrouhlujeme podle toho, jak se nám to hodí.

Autor: Marie Heřmánková | pondělí 2.3.2009 10:47 | karma článku: 13,75 | přečteno: 1931x
  • Další články autora

Marie Heřmánková

Splnil se mi jeden z mých životních snů

Už dlouho jsem se těšila, že budeme chodit do ZOO s vnoučátkem. Ale budoucí matka našich vnoučat studovala a studovala, a následně trávila spoustu času v laboratoři s kmenovými buňkami.

15.7.2020 v 7:00 | Karma: 19,92 | Přečteno: 653x | Diskuse| Ona

Marie Heřmánková

Jak jsem potkala úchyla

Zaspala jsem, sotva to stíhám na čas do práce, prohýbám se pod těžkou taškou, tramvaj narvaná. Stojím namačkaná u dveří a tvářím se jak sto čertů, v obličeji mám veškeré utrpení světa. Jsem nešťastná chudinka.

10.9.2018 v 8:21 | Karma: 22,07 | Přečteno: 1502x | Diskuse| Společnost

Marie Heřmánková

Taky řešení! Snad z toho horka.

Jedu z práce večerní poloprázdnou tramvají. Sedám si k okýnku, místo vedle mne je volné. V hlavě přemítám o dnešním dnu, o horku... těžkopádnost letního podvečera

26.6.2018 v 9:57 | Karma: 28,53 | Přečteno: 1041x | Diskuse| Společnost

Marie Heřmánková

Stárnout jako techniky se nebojící jedinec

Už před lety jsem si řekla, že budu stárnout jako techniky se nebojící jedinec. Pamatuji si, jak jsem v dětství nechápala naši sousedku, když si neuměla pustit televizi vypínačem (o dálkových ovladačích neměl nikdo ani ponětí),

28.5.2018 v 8:57 | Karma: 7,98 | Přečteno: 364x | Diskuse| Společnost

Marie Heřmánková

Knedlíková charita

Protože jsem člověk velmi snadno podléhající emocím a soucitu a totálně důvěřivý, řekla jsem si už hodně dávno, že se k různým charitám postavím s chladnou hlavou, selským rozumem a životaschopnou taktikou.

3.9.2016 v 17:00 | Karma: 19,27 | Přečteno: 586x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Kvůli letním teplotám a silnému větru hrozí požáry. Ochladí se koncem týdne

29. dubna 2024  6:33,  aktualizováno  11:35

Přímý přenos V neděli meteorologové zaznamenali letní den, teplota ve středočeské Tuhani vystoupala k 25,5...

Klaus promluví o dvacátém výročí vstupu do EU. Vydá se opět i na Blaník

29. dubna 2024  11:35

Exprezident Václav Klaus vystoupí při příležitosti dvacátého výročí vstupu České republiky do...

Ukrajinci zavraždění v bavorském nákupním centru byli vojáci na léčení

29. dubna 2024  11:33

Dva Ukrajinci, kteří zemřeli v sobotu po útoku nožem v nákupním centru v Bavorsku, byli členy...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  11:28

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 31
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1327x
žena, matka, manželka, dcera, sestra.....