Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nedělní deprese

… moc ráda jsem či četla v jednom magazínu pravidelnou rubriku, jak si zajímaví  či slavní lidé užívají víkendu. Říkala jsem si, co bych asi tak napsala já, kdyby to někoho zajímalo?

Největším labůžem je  po probuzení sáhnout po knížce na nočním stolku a  začíst se do příběhu. Pak teprve koupelna a stále v županu dlouhááááááááá snídaně  za pročítání různých časopisů a  novin, v čemž pokračuji i po přesunu do pohodlného křesla, odkud občas zvednu oči a zbůhdarma se zakoukám  z okna – pokocháníčko se. Pak  se vláčně nastartuji a buď následuje nějaká svátečnější aktivita - třeba výstava, procházka, kurz rukodíla či  sport…, což je ale zakončeno praktickou činností, jakou je nákup surovin na obě dvě  víkendové obědo-večeře, tedy víkendové jídlo kolem 17. hodiny, dřív se to nestíhá.  Největším luxusem je, když se svalím s knížkou na gauč a čtu a čtu až do usnutí. Přiznávám, že to se mi zadaří jen v čase volna kolem vánočních svátků.

Sobotu a nedělní ráno si užívám, ale pak…. -  to už začnu pokukovat po hromádkách na psacím stole a vím,  že  se co nejdříve ozvou  vyčítavým hláskem. Hromádky v sobě skrývají pelmel různých papírků, na které si během týdne v kalupu a stresu zapisuji, co vše musím udělat o víkendu.  Jako třeba zapsat do kalendáře objednání k zubaři, přesadit kytku, protože hnije, na pomačkané účtence je vykřičník za větou vyměnit baterie v budíku,  na kousku utrženého z novin je  rychlou rukou napsáno – že to skoro  po sobě  ani nepřečtu - přišít utržené knoflíky, ve středu po půlnoci zase vznikl papírek s poznámkou -  zkrátit kalhoty (to když mi celý den   nohavice od džín nasávaly mokro z chodníků)  …..   a nad tím vším se tyčí desky s anglickými slovíčky z minulé hodiny, prostě  všechny odložené restíky  všedních dnů. V nedělní poledne chodím kolem hromádek s resty po špičkách, abych je nevzbudila – pořád si pevně držím víkendový nespěchací čas – je tak příjemný. Po patnácté hodině už nastupují nedělní deprese, ale já stále statečně popírám realitu restů z minulých dnů. Zato po sedmnácté hodině už popírání nefunguje a já depresním o stošest. V této fázi dovedu na sebe nahrnout nejen resty z minulého týdne ale  také všechny  resty za celý můj život. Takže nevím, co dřív – jestli se mám začít učit čínsky nebo došít deset let rozešitou sukni či rozjet projekt na podporu žížal ve středních Čechách.

Dneska jsem napsala příspěvek do svého blogu.

Autor: Marie Heřmánková | neděle 29.3.2009 19:10 | karma článku: 14,19 | přečteno: 1210x
  • Další články autora

Marie Heřmánková

Splnil se mi jeden z mých životních snů

Už dlouho jsem se těšila, že budeme chodit do ZOO s vnoučátkem. Ale budoucí matka našich vnoučat studovala a studovala, a následně trávila spoustu času v laboratoři s kmenovými buňkami.

15.7.2020 v 7:00 | Karma: 19,92 | Přečteno: 653x | Diskuse| Ona

Marie Heřmánková

Jak jsem potkala úchyla

Zaspala jsem, sotva to stíhám na čas do práce, prohýbám se pod těžkou taškou, tramvaj narvaná. Stojím namačkaná u dveří a tvářím se jak sto čertů, v obličeji mám veškeré utrpení světa. Jsem nešťastná chudinka.

10.9.2018 v 8:21 | Karma: 22,07 | Přečteno: 1502x | Diskuse| Společnost

Marie Heřmánková

Taky řešení! Snad z toho horka.

Jedu z práce večerní poloprázdnou tramvají. Sedám si k okýnku, místo vedle mne je volné. V hlavě přemítám o dnešním dnu, o horku... těžkopádnost letního podvečera

26.6.2018 v 9:57 | Karma: 28,53 | Přečteno: 1041x | Diskuse| Společnost

Marie Heřmánková

Stárnout jako techniky se nebojící jedinec

Už před lety jsem si řekla, že budu stárnout jako techniky se nebojící jedinec. Pamatuji si, jak jsem v dětství nechápala naši sousedku, když si neuměla pustit televizi vypínačem (o dálkových ovladačích neměl nikdo ani ponětí),

28.5.2018 v 8:57 | Karma: 7,98 | Přečteno: 364x | Diskuse| Společnost

Marie Heřmánková

Knedlíková charita

Protože jsem člověk velmi snadno podléhající emocím a soucitu a totálně důvěřivý, řekla jsem si už hodně dávno, že se k různým charitám postavím s chladnou hlavou, selským rozumem a životaschopnou taktikou.

3.9.2016 v 17:00 | Karma: 19,27 | Přečteno: 586x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

V Břeclavi na chlapce spadla branka, na následky zranění zemřel

1. května 2024

V Břeclavi ve středu v podvečer po úrazu na hřišti zemřel dvanáctiletý chlapec. Policie okolnosti...

Řidič Porsche srazil ve Vysočanech ženu s kočárkem, ta utrpěla vážná zranění

1. května 2024  20:36

V pražských Vysočanech sjel řidič automobilu ze silnice a srazil ženu s kočárkem. Podle mluvčího...

Školák měl v osmi letech dvě mrtvice. Nemocných dětí od covidu přibývá

1. května 2024

Premium Netušili jsme, že mrtvici mohou dostat i děti, říkají rodiče těch, které to zažily. Některé dokonce...

Silný vítr komplikuje dopravu. Z Havlíčkova Brodu nejezdí vlaky na dvou tratích

1. května 2024  17:13,  aktualizováno  19:46

Silný vítr potrápil hlavně řidiče na Pardubicku. Z důvodu pádu několika stromů museli policisté...

  • Počet článků 31
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1327x
žena, matka, manželka, dcera, sestra.....